Négy év, 4,5 millió font és egy amatőr fotós erőfeszítése kellett ahhoz, hogy a bradfordi National Media Museum (lásd fent) állandó kiállítóhelyet kapjon Londonban. Az amatőr fotós azonban nem kisebb ember, mint Michael Wilson, a médiamúzeum vagyonkezelőségének elnöke, emellett a James Bond filmek társproducere.

A múzeum a londoni Science Museum (lásd lent) második emeletén kapott meglehetősen nagy tereket, a legnagyobb ezek közül egy 525 négyzetméteres galéria, ahol is szeptember 21-én debütál a múzeum első kiállítása, amely Tony Ray-Jones and Martin Parr fotográfiáit mutatja be Only In England címmel.

Tony Ray-Jones egy sokakra, többek között Martin Parra is nagy hatást gyakorló és tragikusan rövid pályát befutott angol fotográfus volt. Mindössze 30 éves volt, amikor 1972-ben leukémiában meghalt. Életműve legjelentősebb alkotásai Angliában 1966 és 1969 között tett utazásai közben jöttek létre, éles szemmel és szatirikus vénával örökítette meg hazája mindennapjait, az angolok hétköznapi életét.

Tony Ray-Jones fotója

Martin Parr két évvel Ray-Jones halála után és részben az ő ihletésére készítette el A nonkonformisták című sorozatát, amely bemutatásra kerül a kiállításon. Ray-Jones a National Media Museumban lévő archívuma mintegy 2700 kontaktlapja és negatívja közül választotta ki a kiállítás kurátora azt a mintegy 100 képet, amely Parr anyagával együtt a '70-es évek Angliájának egy igen pontos és gyakran mulattató látlelete.

A múzeum térnyerése Londonban a fotográfiának világszerte tapasztalható egyre nagyobb szerepét jelzi. Továbbá azt, hogy még Angliában is horribilis összegek és hosszú évek kellenek, nem egy egész múzeumi negyednek a felhúzására, nem a teljes bradfordi múzeumnak a fővárosba költöztetésére, hanem pusztán egy meglévő múzeum egyik emeletének az átalakítására és fotográfiai kiállítások befogadására alkalmassá tételére.